МЯСТОТО НА БИБЛИОТЕРАПИЯТА ПРИ ОБУЧЕНИЕТО НА БЪДЕЩИ БИБЛИОТЕЧНО-ИНФОРМАЦИОННИ СПЕЦИАЛИСТИ В БЪЛГАРИЯ

Събина Ефтимова

Ключови думи: студенти; библиотечно-информационни науки; академично образование; библиотерапия; България

Резюме

Докладът представя резултати от изследване, проведено сред студенти по библиотечно-информационни науки (БИН) в рамките на научноизследователски проект. Анкетното проучване на тема „Осведоменост и нагласи към библиотерапията на студентите по БИН“ е проведено в периода 2–30 юли 2021 г. в онлайн среда, като са обхванати 58,91% от студентите в специалности по БИН, ОКС „бакалавър“, в българските университети. В доклада се представят изводи относно: нивото на познаване на възможностите на библиотерапията; потребността от изучаване на повече алтернативни форми за работа с читателите; осведомеността на студентите за развитието и използването на библиотерапията в България; тяхната нагласа към приложението на библиотерапията в библиотечна среда в България и др. Получените резултати открояват тенденция, свързана с нуждата от получаването на повече информация за алтернативни практики за работа в библиотечна среда.

Брой: Том XXIV, книжка 2, 2022
Download Issue PDF

За цитиране: Ефтимова, С. (2022). Мястото на библиотерапията при обучението на бъдещи библиотечно-информационни специалисти в България. Издател, том XXIV, брой 2, 48–55. ISSN: 1310-4624 (Print). ISSN: 2367-9158 (Online).