ПРЕДСТАВЯНЕ НА АУДИОКНИГИТЕ НА СТУДЕНТИТЕ, КОИТО ИЗУЧАВАТ АНГЛИЙСКИ КАТО ЧУЖД ЕЗИК В УНИБИТ

Теодора Генова

Ключови думи: пандемия; аудиокниги; умения за слушане и четене; УниБИТ; английски език; чуждоезиково обучение

Резюме

Периодът на пандемия от COVID-19 разкри различни форми на обучение, особено такива, водещи до използването на цифрови инструменти и технологии. Предвид факта, че хората прекарваха времето си в работа и учене предимно у дома и в изолация, те имаха повече време за уединени дейности, като четене, за което е доказано, че има успокояващ и терапевтичен ефект върху читателя. В това отношение се забелязва нарастване на популярността на аудиокнигите от началото на пандемията през 2020 г. до сега. Този факт може да послужи като благоприятна възможност аудиокнигите да навлязат в класната стая и да станат алтернатива на традиционните форми на задачи за слушане при преподаване на чужд език. Тази актуална тенденция в образованието напълно съответства на целите и работните резултати на проекта „Изследване на нагласите към терапевтичния потенциал на четенето в нетипични ситуации за индивида“, финансиран от Фонд „Научни изследвания“ на Министерството на образованието и науката на Република България. Introducing Audiobooks to Students of English as a Foreign Language at ULSIT 64 Целта на този доклад е да проучи как аудиокнигите могат да се използват като форма на преподаване на общ английски на студенти като техен първи чужд език в университетски контекст. Уебстраницата https://eslbits.net/index.htm е използвана за избор на подходящите материали за слушане. Освен това е даден практически пример за изпълнение на упражнения, при които се използват аудиокниги, като следват трите етапа на разработване на задача за слушане: преди слушане, по време на слушане и след слушане. В подкрепа на това методологичните насоки са последвани от поредицата уебсеминари „Определяне на начина, по който преподаваме английски език“ от екипа на American English (https://americanenglish. state.gov/). В резултат на този практически пример авторът на доклада си поставя за цел да разбере дали има някакъв ефект върху уменията за четене и слушане на студентите и кои са преобладаващите умения, които могат да бъдат засегнати след изпълнение на упражненията с помощта на аудиокнигите в краткосрочен план по време пролетен/летен семестър на учебната 2021/2022 г.

Брой: Том XXIV, книжка 2, 2022
Download Issue PDF

За цитиране: Genova, T. (2022). Introducing Audiobooks to Students of English as a Foreign Language at ULSIT. Издател, том XXIV, брой 2, 56–64. ISSN: 1310-4624 (Print). ISSN: 2367-9158 (Online).