ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА НА ПРЕПОДАВАНЕТО ПО АРТ КНИГА В БЪЛГАРИЯ. ИЗОБРАЗИТЕЛНИТЕ, ПРОСТРАНСТВЕНИ И КОНСТРУКТИВНИ ПОДХОДИ В ТВОРЧЕСТВОТО НА РЕГИНА ДАЛКАЛЪЧЕВА КАТО ПРИНОС КЪМ РАЗБИРАНЕТО НА ПРОБЛЕМА „АРТ КНИГА“

Капка Кънева

DOI: https://doi.org/10.70300/3HTPOturjuB9Gyb

Ключови думи: арт книга; книга на художника; книга обект; независимо арт издание; илюстрация; дигитална графика; методика на преподаването

Резюме

Публикацията проследява етапите на обособяване на учебната дисциплина „Арт книга“ като ключова за методиката на преподаване в специалност „Книга, илюстрация, печатна графика“ на НХА. Направен е паралел между личните творчески прояви на художничката Регина Далкалъчева и еволюцията на разбиране на проблема „арт книга“ на академично ниво – колкото като художествено направление в сферата на независимото книгоиздаване, толкова и като философия, в качеството на социален и културен феномен. Посредством сравнителен и морфологичен анализ на знакови творби на Далкалъчева е илюстриран процесът на конституиране на жанра на арт книгата като специфична и в най-голяма степен творческа художническа проява, както за самата нея, така и за съвременното българско книжно изкуство.

Брой: Том XXVII, книжка 1, 2025
Preview Issue PDF

No notes available.

No references available.

  КЪНЕВА, К., 2025.Теория и методика на преподаването по арт книга в България. Изобразителните, пространствени и конструктивни подходи в творчеството на Регина Далкалъчева като принос към разбирането на проблема „арт книга“. Издател, том XXVII, № 1, 61-73. ISSN: 1310-4624 (Print). ISSN: 2367-9158 (Online). DOI: https://doi.org/10.70300/3HTPOturjuB9Gyb