ФАКТОРИ НА БИЗНЕС СРЕДАТА НА КНИГАТА. ЗА НЯКОИ СТРАТЕГИЧЕСКИ ПРОЦЕСИ В КНИГОИЗДАТЕЛСКАТА ИНДУСТРИЯ

Лъчезар Георгиев

Ключови думи: книга; автор; издателски мениджмънт; стратегически процеси; фактори, книгоиздаване; финансов просперитет; издателска къща; издателска индустрия; промоция на книгата.

Резюме

Настоящата статия разработва актуални стратегически подходи в книгоиздаването и техните проекции в света на печатните комуникации. Изследването показва как добре планираната, щателно подготвена и икономически осъществима стратегия може да бъде решаващ фактор, допринасящ за финансовия просперитет на издателство. Също така представя анализ на издателската индустрия; процесите на разпространение в книгоиздаването и съвременните тенденции в управлението на издателската дейност. Дадена е справка за водещи световни процеси в сферата на печатните комуникации, както и някои стратегии и нагласи. Изследването се основава на следните изследователски методи: цитиране на справочници и библиография, сравнителен метод, аналитичен метод, метод на лично емпирично наблюдение и др. Авторът проф. Лъчезар Георгиев активно черпи от собствения си опит от участие в света на печатните комуникации: в качеството си на издател, редактор, ръководител на издателство, журналист, писател, автор на изследвания на книгата и книгоиздаването, университетски преподавател.

Брой: Том XXI, книжка 1, 2019
Download Issue PDF

За цитиране: Георгиев, Л. (2019). Фактори на бизнес средата на книгата. За някои стратегически процеси в книгоиздателската индустрия. Издател, том XXI, брой 1, 5–11. ISSN: 1310-4624 (Print). ISSN: 2367-9158 (Online).