ДАРИТЕЛСТВОТО НА КНИГИ – МЕЖДУ КУЛТУРНОТО ПОСЛАНИЕ И УВЕЛИЧАВАНЕТО НА ПАЗАРНИЯ ДЯЛ (ПО ПРИМЕРИ ОТ БЪЛГАРСКОТО КНИГОИЗДАВАНЕ)

Малина Димитрова

Ключови думи: маркетинг в книгоиздаването; книгоразпространение; книжно дарителство; издателски стратегии

Резюме

В статията се регистрира тенденцията за предефиниране на обема и съдържанието на понятието „дарителство на книги“. Анализира се връзката между културното послание и пазарните механизми и се търсят причините за изменените приоритети и тяхното въздействие върху практиките на даряване на книги. Разглеждат се примери от издателската практика и се извеждат няколко основни модела на книжно дарителство. Дадените примери разграничават отделните бизнес подходи и отбелязват отрицателната корелация между ценности и практики. Целта на статията не е да осъди различните издателски стратегии, а да анализира новите пазарни модели за даряване на книги, използвани от някои издателства.

Брой: Том XXIII, книжка 2, 2021
Preview Issue PDF

За цитиране: ДИМИТРОВА, М., 2021. Дарителството на книги – между културното послание и увеличаването на пазарния дял (по примери от българското книгоиздаване). Издател, том XXIII, № 2, 7–19. ISSN: 1310-4624 (Print). ISSN: 2367-9158 (Online).